O Radzie

Głównym celem działania Rady jest identyfikacja i prognozowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych związanych z rozwojem sektora bankowości i ubezpieczeń oraz dostosowanie oferty edukacji formalnej oraz pozaformalnej do potrzeb pracodawców sektora. Projekt Rady jest prowadzony przez Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i Polską Izbą Ubezpieczeń.

Do głównych zadań Rady należy m.in.

  • Prowadzenie monitoringu i identyfikacji potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych w sektorze
  • Wydawanie i aktualizowanie rekomendacji przez sektorową radę ds. kompetencji w zakresie dostosowania kadr gospodarki do aktualnych potrzeb przedsiębiorców w sektorze.
  • Identyfikacja działań służących uzyskaniu poszukiwanych kompetencji, we współpracy z administracją publiczną, w tym co najmniej samorządową na poziomie województwa oraz organizacjami przedsiębiorców lub instytucjami edukacyjnymi.
  • Współpraca z Branżowym Centrum Umiejętności
  • Prowadzenie działań edukacyjno-upowszechniających, w tym upowszechnianie informacji na temat potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych w sektorze

Rada realizuje swój cel poprzez dialog i wymianę doświadczeń ekspertów reprezentujących wszystkie grupy interesariuszy: przedsiębiorstwa – banki, ubezpieczyciele, inne instytucje finansowe; izby i organizacje branżowe, zrzeszające banki, ubezpieczycieli i instytucje rynku kapitałowego.

Dodatkowo, planuje się, że ważnymi interesariuszami projektu w formule obserwatorów mogą być instytucje sektora finansowego, takie jak: Ministerstwo Finansów, NBP, UKNF, BFG i in. Innym rodzajem podmiotów, które będą uczestniczyły w Radzie, będą związki zawodowe, organizacje branżowe, stowarzyszenia/organizacje zawodowe oraz instytucje edukacji formalnej i pozaformalnej prowadzące kształcenie i szkolenie na potrzeby sektora finansowego. Taka reprezentacja Rady będzie uwzględniać potrzeby i specyfikę różnych grup interesariuszy całego sektora finansowego.

Zasady funkcjonowania Sektorowych Rad ds. Kompetencji zostały uregulowane w art. 4c oraz 4e ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz w ustawie Prawo oświatowe, gdzie Rady zostały wskazane jako instytucje, które wspierają system oświaty w zakresie kształcenia zawodowego. Rada jest organem o charakterze doradczo-opiniotwórczym.

Rada działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, przyjętego Regulaminu oraz podjętych uchwał.

Zasady i wartości odnoszące się do działalności  Rady

  • Zasada transparentności
  • Unikanie konfliktu interesów
  • Obiektywizm i bezstronność
  • Zasada odpowiedzialności
  • Poufność
  • Dbałość o interes publiczny
  • Zgodność z przepisami prawa
  • Etyczne wykorzystanie zasobów
  • Profesjonalizm
  • Zaangażowanie

Bieżącą obsługę prac Rady zapewnia Sekretariat Rady, prowadzony przez Warszawski Instytut Bankowości, który będzie zajmował się obsługą organizacyjno-administracyjną jej funkcjonowania.

Beneficjent

Instytucje Współpracujące

.

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Bankowość i Ubezpieczenia

Kontakt