Jak przyszłość rynku usług rozwojowych w perspektywie najbliższych kilku lat widzi sektor tych usług? Jakich zmian w sposobie prowadzenia zajęć i jakich nowych kompetencji wymaga rynek od trenerów?
Na te i inne pytania odpowiedziało blisko 80 trenerów/edukatorów w ramach badania przeprowadzonego w ostatnim czasie przez SRK Usługi Rozwojowe. Najważniejsze wnioski płynące z badania:
- Prowadzenie szkoleń online i utrzymywanie uważności uczestnikom jest obszarem do rozwoju kompetencji trenerskich niezależnie od stażu pracy w tej roli
- Kompetencje potrzebne do projektowania i realizacji usług zdalnych wymagają ciągłego wzmacniania i rozwoju
- Ze względu na sytuację gospodarczą ważnym aspektem stają się kompetencje pozyskiwania środków unijnych na szkolenia – wskazywane są jako najpilniejsze do rozwoju
- Kompetencje z zakresu budowania marki osobistej i sprzedaży wymagają kompleksowego wsparcia
- Brak kompetencji do tworzenie treści do szkoleń asynchronicznych jest główną bolączką edukatorów – choć zdają oni sobie sprawę z rozwoju takiej formy edukowania dorosłych
- Edukatorzy zgłaszają gotowość do rozwoju swoich kompetencji jednak raczej w krótszych formach – co jest zbieżne z tendencjami na rynku
- Występuje duża niepewność co do tego, w którym kierunku będzie rozwijał się rynek – ze względu na dynamiczne zmiany – co tym bardziej warunkuje konieczność dostarczania bieżących analiz trendów uczestnikom rynku szkoleniowego
Zapoznaj się z wynikami badania ➜ Jaka przyszłość czeka rynek usług rozwojowych – Podsumowanie badania SRK Usługi Rozwojowe