Raport – jak funkcjonują Sektorowe Rady ds. Kompetencji w UE?

Z danych Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego aż 4 na 10 pracowników w UE ma problem ze znalezieniem pracy, która spełniałaby ich oczekiwania. Z kolei około 39% dorosłych pracowników zajmuje stanowiska pracy poniżej swoich kwalifikacji. Nie inaczej jest w Polsce.

Jednym z głównych zadań Rad ds. Kompetencji jest dbanie o to, by jak najlepiej dopasować system edukacji do potrzeb gospodarczych, zarówno aktualnych, jak i przyszłych, głównie poprzez liczne inicjatywy ułatwiające współpracę pomiędzy partnerami społecznymi – przedsiębiorstwami, związkami zawodowymi, izbami handlowymi, instytucjami badawczymi, edukacyjnymi i szkoleniowymi oraz władzami publicznymi na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym.

Zapraszamy Was do zapoznania się z raportem „Organizacja i funkcjonowanie Sektorowych Rad do spraw Kompetencji w UE”, pokazujący zbiór dobrych praktyk w tym zakresie.

Pobierz raport

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *